Segment motocykli, które pozwalają na jazdę jedynie przy posiadaniu kategorii A1 oraz B rośnie w siłę, a kolejni producenci co rusz prezentują nowe modele, które mają szturmem podbić serca miłośników dwóch kółek. Voge w swojej ofercie posiada model 125R, który zaskakująco dobrze sprawdza się w wielu aspektach.
Sama idea motocykli o pojemności 125 cm3 jest generalnie bardzo ciekawa, gdyż śmiało można przyznać, że konkurują one nie tylko między sobą, ale również przede wszystkim z samochodami osobowymi. Ta zaciekła batalia ma miejsce na zatłoczonych arteriach największych miast, gdzie czas powrotu z pracy diametralnie wydłuża się z tykającym zegarem, który odliczył już godzinę 15-stą, a sprzymierzeńcem entuzjastów dwóch kółek są buspasy.
Te niewielkie motorki tworzone są przede wszystkich dla tych, którzy są dopiero na początku swojej motocyklowej drogi lub często ze względu na czynniki ekonomiczne i czasowe, stają w szranki z autami. Wobec tego stworzenie udanego modelu w tym segmencie może być niezwykle trudne. Przecież budując homologowanego supersporta z rodowodem zaczerpniętym z MotoGP doskonale wiemy, czego będą od niego oczekiwać przyszli nabywcy. Podobnie jest w przypadku pędzącej Hayabusy, która służy to turystyki, ale w stylu teleportacji czy chociażby klasy prawdziwie turystycznej, w której liczy się fantastyczna osłona przed wiatrem, duże możliwości załadunkowe i uzyskanie komfortu porównywalnego chociażby do S klasy.
Motocykle 125 najczęściej trafiają do osób młodych i tych, którzy z najróżniejszych powodów nie chcą po raz kolejny przechodzić stresu związanego z kursem i egzaminem na prawo jazdy A. Z drugiej strony 125-tki to bardzo często pojazdy, których zadaniem jest odblokowanie motocyklisty i sprawdzenie czy faktycznie to w jego mniemaniu jest tak fajne, jak opowiadają mu znajomi. Dlatego takie motocykle powinny być dobre jakościowo, bo tutaj jest naprawdę łatwo o wypaczenie pasji motocyklowej. Jeśli coś będzie nie tak z pierwszym motocyklem, to bardzo prawdopodobne jest, że osoba rozpoczynająca swoją jednośladową karierę, szybko ją porzuci. Fajny motocykl może dać kopa rozwojowego i szybko popchnąć początkującego ku większym pojemnościom. Właśnie dlatego te sprawy są takie ważne.
Voge 125R. Najważniejsze informacje:
- Voge 125R to najmocniejszy motocykl w segmencie stodwudziestekpiątek, z którego inżynierowie wycisnęli maksymalne osiągi, które mieszczą się w kategorii prawa jazdy A1.
- Żwawa jednostka napędowa w połączeniu z niezwykle prezencyjnym układem hamulcowym z system ABS w standardzie generują przyjemne wrażenia z jazdy i osiągi, które są znacznie lepsze od większości miejskich samochodów.
- Bogate wyposażenie i wyjątkowa jakość wykończenia – to główne cechy motocykli Voge.
Jak doskonale zdajecie sobie sprawę, motocykle dla początkujących powinny być dynamiczne – tak aby kierowca nie czuł się zawalidrogą, a sam motocykl powinien dawać namiastkę tego, co delikwent przeżyje na dorosłych motocyklach. Poza tym wszystko powinno pracować lekko i bezproblemowo, a skoro jesteśmy przy problemach, to nic tak nie odstrasza od motocykli jak ich awaryjność. Dlatego fajnie jeżeli początkujący ma szansę zaczynać od porządnego jednośladu, który nie tylko składa się z jakościowych komponentów, ale przede wszystkim jest bezawaryjny.
Voge jest niejako dodatkowym produktem, który samoczynnie wytworzył się przez koncern Loncin, który powstał w 1993 roku. Tak oto przez lata chiński producent współpracował z BMW, do którego nadal dostarcza silniki, a ostatnio z MV Agustą, która była niejako powodem stworzenia nowej marki mającej zwojować światowy rynek motocyklowy prezentując modele o bardzo wysokiej jakości, ale przy zachowaniu rozsądnej ceny. Trzeba przyznać, że gama tego producenta rozrosła się w zaskakująco szybkim tempie i zawarte są w niej zarówno małe miejskie motorki o pojemności 125 cm3, jak i przygodowy 650 DSX wojujący w segmencie ADV.
Wielu producentów, którzy dopiero raczkują na rynku rozpoczynają swoją przygodę właśnie od mniejszych pojemności, które niejako wybaczają więcej błędów. Zazwyczaj na zakup decydują się osoby o niewielkim doświadczeniu lub takie, które dwóch kółek używają jedynie na dojazdy do pracy. Wobec tego nieco łatwiej jest trafić w ich gusta, ale przede wszystkim przekonać ich do siebie kusząc przy tym atrakcyjną ceną, fajną jednostką napędową, nowoczesnym designem i bogatą listą wyposażenia. Voge również postanowiło do łączyć do batalii w segmencie stodwudziestekpiątek i zaprezentowało model 125R. Szach.